۱۳۹۳ فروردین ۲۸, پنجشنبه

نظرات اولیه من نسبت به سریال چشمان فرشته


دوستش داشتم، دوستش داشتم، خیلی دوستش داشتم!
اگه بخوام  سريال چشمان فرشته رو فقط با يك کلمه توصيف كنم اون کلمه اينه : دوست داشتنی !
اگه بخوام اون رو با چند کلمه توصيف كنم ميگم : دوست داشتنی، دلنشين، شيرين و لطيف... انقدر لطيف كه قلب آدم رو نوازش ميده...


راستش وقتی خبر ساخته شدن اين سريال رو با بازی گو هه سون و ای سانگ يون شنيدم به هيچ عنوان فكر نمی كردم كه اين سريال فقط با چهار قسمت بتونه قلب و روح من رو كاملا از آن خودش كنه، در حقيقت حتی اصلاً قصد نداشتم كه اين سريال رو ببينم. اين سريالی بود كه توسط نويسنده سريال " پسران برتر از گل" و" عملیات خواستگاری" نوشته شده بود.هیچکدوم از اینها سریالهای خوبی نبودن، اولی خیلی کلیشه ای ( هر چند فوق العاده سرگرم کننده) و دومی خیلی حوصله سر بر و بی مزه بود. به علاوه گو هه سون هنرپيشه ای بود كه من نسبت بهش آلرژی داشتم، يعنی هر بار كه توی يه صحنه ميومد بدنم كهير می زد (!!) و در ضمن هيچ احساس خاصی هم به ای سانگ يون نداشتم. 
اما خب يك تبليغ خوب می تونه معجزه كنه و تبليغ چشمان فرشته هم به قدری خوب و شيرين بود كه من رو مجبور كرد كه علی رغم تمام ترديدهايی كه داشتم قسمت اول اين سريال رو نگاه كنم.
حالا می تونم با کمال اطمینان اعلام کنم  كه كاملا و حقيقتا از اين تصميمی كه گرفتم خوشحالم.


اين سريال فوق العاده رويايی و عاشقانه است والبته خیلی هم غير واقعيه. اما يه جور غير واقعی دلنشين، مثل قصه هايی كه مادربزرگهامون برامون مي گفتن، از اونهايی كه دختر و پسر با اولين نگاه يك دل نه صد دل عاشق هم ميشن...
چيزی كه من رو بی نهايت شيفته اين سريال كرده ، در واقع نه خود داستان، بلكه شخصيتهای داستان هستن. شخصيتهايی كه در كمال تعجب بايد بگم كه همشون خوب و دوست داشتنين. بعد از ديدن ميليونها سريال كره ای كه در اونها مادر شوهر ها يا دارن ليوان آبشون رو روی صورت عروس خالی می كنن يا دارن اونها رو سيلی می زنن ديدن مادری كه اينقدر ماه و مهربونه مثل يك نسيم خنك بهاری به آدم می چسبه... از بين همه اين شخصيتهای دوست داشتنی، از همه دوست داشتنی تر هم دو شخصيت اصلی داستان ما "پارك دونگ جو " و "يون سو وان" هستن. دو نوجوان يا در واقع جوانی ( پسر ١٨ ساله و دختر ٢٠ ساله) كه چنان عشق پاك و لطيفی نسبت به هم دارن كه ما رو هم عاشق مي كنن.


 يكی از چيزهايی كه خيلي از اون مي ترسيدم اين بود كه اين دو نفر بعد از جدايی تلخشون شخصيتهاشون عوض بشه و تبديل به افرادی عصبانی و سرد بشن اما با كمال مسرت ديدم كه اونها همچنان همون شخصيتهای شيرين خودشون رو حفظ كردن. نكته خيلی جالب تر اين بود كه تغيير شخصيتها از نوجوانی به جوانی بي نهايت باور پذيره. يعنی اينكه باور كنيم ای سانگ يون و گو هه سون همون كانگ هانول و نام جی هيون نوجوان هستن خيلی آسونه. من هيچوقت فكر نمی كردم كه ای سانگ يون شبيه كانگ هانول باشه اما الان هر بار اون رو می بينم مثل اينه كه دارم كانگ هانول رو می بينم. هر دوی اونها دقيقاً يك حس رو به آدم ميدن. مطمئنم كه هردو قبل از ايفای اين نقش ساعتها با هم در مورد چگونگی اجرای اون صحبت كردن كه انقدر شبيه هم بازی می كنن.گو هه سون هم با بازی آروم و کنترل شدۀ خودش من رو کاملاً متعجب کرده. رنگ و مدل موهاش هم خیلی اون رو ناز وخوشگل کرده و در ضمن کمیستریش با ای سانگ یون هم عالیه. در واقع هم کمیستری گو هه سون و ای سانگ یون خیلی خیلی خوبه و هم کمیستری شخصیتهای نوجوانشون : کانگ هانول و نام جی هیون.


 به اين همه نكته های خوب اضافه كنيد فيلمبرداری فوق العاده زيبا و موسيقي بی نهايت عالی. ترانه های سريال واقعا قشنگن و خيلی خيلی هم به جا استفاده ميشن. هم ملودی اونها خيلی خيلی زيباست و هم شعر اونها. شعرهايی كه كاملاً با صحنه ای كه در حال پخشه هماهنگه. يعنی اين ترانه ها از قبل از ساخت سريال با آگاهی كامل از داستان ساخته شدن و اين يك امتياز خيلی بزرگ برای اين سرياله...
تنها نكته نگران كننده اين داستان اينه كه همونجور كه قبلا هم گفتم خيلي غير واقعيه و اين پتانسيل رو داره كه خيلی سريع تبديل بشه به يك داستان اعصاب خوردكن و طولانی. من واقعاً از ته قلبم اميدوارم كه اين اتفاق نيفته و از همه مهمتر اينكه نويسنده تصميم نگيره يكباره اين شخصيتهای مهربون و شيرين رو تبديل كنه به آدمهای عوضی و اعصاب خوردكن چون باز هم همونطور كه قبلاً گفتم اين شخصيتها بهترين نكته اين سريال هستن. من حاضرم ساعتها فقط دونگ جو و سو وان رو كه دارن بی مزه ترين گفتگوی دنيا رو انجام ميدن  ببينم و خسته هم نشم. يعنی انقدر اين دو نفر ناز و دوست داشتين...
به هر حال در حال حاضر با ديدن فقط چهار قسمت من كاملاً عاشق اين سريال هستم و با كمال اطمينان می تونم بگم كه ديدن اين چهار قسمت رو توصيه مي كنم.





۸ نظر:

  1. سلام شیریناجان،کم پیدایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مطالب قشنگی بود،استفاده کردیم :):):) من از" ای سانگ یون" خیلی خیلی خوشم میاد بخاطرهمین بیصبرانه منتظر اتمام این سریالم
    ( گرچه " کو هی سون" یه کم رو اعصابه،ولی بخاطر" ای سانگ یون" میشه چشم پوشی کرد)

    پاسخحذف
  2. سلام طرلان جونم، خوبی؟
    ببخشید، دیگه می دونید که من چقدر تنبلم :))
    وای این " ای سانگ یون" اینجا منو عاااااشق خودش کرده، اصلاً عالیه ... حتماً حتماً وقتی تموم شد سریالش رو ببین. مطمئنم که خوشت میاد ازش :)

    پاسخحذف
  3. سلام شیرینا جونم
    مرسی از این مطالب قشنگت. کاشکی زودتر این سریال تموم بشه منم ببینمش.
    راستی عروس قرن رو کامل دیدی؟ نمی خوای نقدش رو بنویسی؟ دوست دارم نظرت رو بدونم که ببینم بگیرمش یا نه...

    پاسخحذف
  4. سلاااااام عزیزم،
    خواهش می کنم. آره واقعاً سریال قشنگیه. ولی فکر کنم خیلی مونده تا تموم شه. تازه این هفته هم پخش نشد :((
    نقد عروس قرن رو هم نوشتم. امیدوارم خوشت بیاد:)

    پاسخحذف
  5. سلام شیرینا خانم.
    خوبی عزیزم؟؟؟اینقدر ک از این دو تا سریال تعریف کردی گرفتم ببینم.
    دیدم میام نظر میدم:))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلاااام عزیزم
      خوبی؟ دلم برات تنگ شده بود، فکر کردم دیگه به وبلاگ سر نمی زنی...
      وااای، واقعاً امیدوارم خوشت بیاد و الا میگی چقدر این شیرینا بد سلیقه است !! :))
      منتظر نظراتت هستم :)

      حذف
    2. منم دلم برات تنگ شده بود عزیزم.همش ب بلاگت سر میزنم.از تنبلیم بود ک نظر نمیذاشتم ببخشید.
      این مدت عشق شاهدخت و شهر بی رحم دیدم،هر دو تاش عالی بودن مخصوصا شهر بی رحم.
      میخواستم من به عشق نیاز دارم و عروس قرن هم بگیرم ولی نقداتو ک خوندم پشیمون شدم و دیگه نگرفتم.
      دیشب هم 4 قسمت چشمان آسمانی دیدم واااای فوق العاده بود،نمیدونی چقدر عشقشون برام قشنگه ادم با خودش میگه یعنی اینجور عشقایی هم وجود داره.
      امیدوارم تا اخرش هم همیتطور خوب پیش بره.
      لطفا در مورد این سریال زود زود نطر بذار.
      مرسی عزیزم ،وای من چقدر حرف زدم ببخشید:))

      حذف
    3. عروس قرن بدک نیست، البته اصلاً به قشنگی اون سریالا نیست ولی برای وقتی که آدم خیلی حوصله اش سر رفته باشه خوبه...
      کلییییی خوشحال شدم که تو هم از این سریال خوشمزه خوشت اومده، حتماً زود به زود در موردش مطلب میذارم، منم واقعاً امیدوارم تا آخرش همینجور قشنگ بمونه :)
      مرسی واقعاً از نظرات قشنگت:)

      حذف