۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

خلاصه برنامه " مرد دونده " قسمت 190 همراه با هنرپیشه های سریال چشمان فرشته


مرد دونده یا  (Running man) یک برنامه خیلی محبوب سرگرم کننده در کانال تلویزیونی  SBS هست که الان حدود 4 ساله که داره پخش میشه. این برنامه یک گروه شرکت کننده های دائمی داره که در واقع تیم مرد دونده رو تشکیل میدن که شامل یکسری هنرپیشه و کمدینهای کره ای هستن و معمولاً هر بار یک تیم مهمان هم دارن که باید با اونها در رقابتهای مختلف شرکت کنند و در آخر هر برنامه هم یک تیم برنده میشن. من همۀ قسمتهای این برنامه رو نگاه نمی کنم اما هر بار مهمانهای این برنامه رو خیلی دوست داشته باشم حتماً اون رو می بینم و در قسمت 190، مهمونهای برنامه محبوب ترین هنرپیشه های من در حال حاضر یعنی هنرپیشه های سریال چشمان فرشته بودن و بنابراین امکان اینکه من این قسمت رو نبینم وجود نداشت!
من تصمیم گرفتم خلاصۀ این قسمت رو اینجا بنویسم تا اگه شما هم دوست داشتید اون رو ببینید خیلی گیج نشید. چون ساختارش یک جوریه که باید یک پیش زمینه ای از اون داشته باشید که بتونید ازش لذت ببرید.
اول بذارید یک سری توضیحاتی در مورد تیم مرد دونده بدم: این تیم همونطوری که گفتم از یکسری هنرپیشه و کمدین و خواننده تشکیل شده که مطمئنم شما حداقل دو تای اونها رو می شناسید: سونگ جی هیو ( زوج اورژانسی) که در عکس پایین نفر پایین سمت راسته و کوانگ سو ( مرد خوب) که در عکس زیر نفر پایین سمت چپه .


 جالبه بدونید سونگ جونگ کی هم قبلاً در این تیم بوده. سونگ جی هیو آس برندۀ این تیمه و کسیه که فوق العاده زبر و زرنگ و باهوشه و تقریباً عامل برنده شدن تیم مرد دونده در تمام قسمتهاست. کوانگ سو دست و پا چلفتی این گروه و مایۀ خنده است و دائم خرابکاری می کنه. جونگ گوک که به اسپارتاکوس تیم معروفه از لحاظ بدنی و ورزشی فوق العاده قویه.
من مجبورم برای تعریف این قسمت از اسامی هنرپیشه ها استفاده کنم و برای اینکه شما بدونید کی کیه عکسهای زیر رو گذاشتم و اسامی اونها رو به ترتیب از راست به چپ می نویسم:
تیم چشمان فرشته با لباسهای قرمزاز راست به چپ : کوان هه هیو،گونگ هیون جین،سونگ ری، کیم جی سوک، گو هه سون، ای سانگ یون، کانگ هانول 
تیم مرد دونده با لباسهای آبی از راست به چپ: جه سوک، جونگ گوک، جی هیو، سوک جین، هاها، گری وکوانگ سو



قسمت 190:
تیم مرد دونده صبح زود وارد یک پارک شدند و اونجا قراره با تیم رقیبشون روبرو بشن. بعد از یک سری مسخره بازی تیم مهمان به صورت خیلی دراماتیک وارد صحنه میشن و دوباره کلی مسخره بازی و خنده و شوخی بین دو تیم شکل می گیره.سانگ یون و کوانگ سو قبلاً در سریال الهه آتش با هم همبازی بودن و گروه به خنده به این اشاره می کنن که کوانگ سو در اون سریال یک شاهزادۀ خنگ بوده. تیم مرد دونده به خنده کلی تیم فرشته رو مسخره می کنن و میگن که اونها اصلاً رقیب محسوب نمیشن. 
جایزه این قسمت دو تا پاکت پوله که از گروههای تهیه کننده  SBS به تیم برنده داده میشه.

دو تیم برای انجام مرحله اول مسابقه به یکی از ساختمانهای معروف کره که 63 طبقه داره میرن. رقابت اول اونها اینه که باید این 60 طبقه رو بین تیمشون تقسیم کنن و از این 60 طبقه بالا برن. تیمی که زودتر به طبقۀ شصت برسه برنده میشه.گروه دونده به اینکه تیم فرشته خیلی ضعیفن و جی سوک که خدای خرابکاری در برنامه های مشابه هست در این تیم قرار داره کلی می خندن. یه سری از کلیپهای خرابکاریهای جی سوک پخش میشه:))
هر کدوم از شرکت کننده ها در طبقه ای که قرار گذاشتن قرار می گیره. اکثر افراد قراره 10 طبقه رو بدون. هه سون از تیم فرشته 5 طبقه، جی هیو از تیم دونده 6 طبقه و جونگ کوک از تیم دونده 15 طبقه. کوانگ سو به شکل فوق العاده خنده داری شروع می کنه تمرین کردن برای سرعت بیشتر: دو تا پله یکی، سه تا پله یکی ...



مسابقه شروع میشه. کانگ هانول از تیم فرشته و سوک جین از تیم دونده مسابقه رو شروع می کنن. هانول همونطور که می دود غش غش هم داره می خنده و خیلی با نمکه و وقتی از سوک جین جلو می زنه ، سوک جین به طرز خنده داری داد می زنه : " صبر کن با هم بریم!". هانول از جی هیو می گذره اما اون خیلی سریع بهش می رسه (آهنگ انگری بردز رو واسه جی هیو انتخاب کردن، هاه ) و ما صدای جی هیو رو می شنویم که به هانول با حالت دستوری میگه : " برو کنار!" هاهاها
جی سوک برای اذیت کردن کوانگ سو الکی از اون می گذره و بهش میگه ما بیست طبقه از شما جلوتریم:)))




وقتی نوبت سانگ یون میشه به طرز شیرینی میگه : " هه سون اون بالاست، باید بخاطر هه سون سریع برم." اما جونگ گوک از تیم دونده زرنگ تر از اونه و وخیلی زود بهش می رسه. سانگ یون دوباره با شیرینی و التماس میگه: " هیونگ! هه سون اون بالاست!" . از همه با مزه تر هه سونه که به محض اینکه جونگ گوک بهش می رسه به شکل خنده دار و با دلبری می خواد جلوشو بگیره. جونگ گوک معروفه به اینکه خیلی از دخترها خجالت می کشه و در نتیجه هه سون با خنده داری حسابی از این خصوصیتش استفاده می کنه. اما درست وقتی به طبقۀ 63 می رسن جونگ گوک یه معذرت خواهی می کنه، هه سون رو می زنه کنار و پرچم برنده رو بر می داره.


ولی این پایان مسابقه نیست. هاه! مسابقه اصلی تازه الان شروع میشه. به هر کدوم از اعضای دو تیم یک واکی تاکی داده میشه که بتونن با هم ارتباط داشته باشن. به هه سون و جونگ گوک در طبقۀ 63 گفته میشه که تمام اعضای تیم باید دنبال یک تابلوی نقاشی خاص بگردن. تیم دونده باید در اون تابلو یک نقاشی ببر رو پیدا کنه و نوشتۀ بالای نقاشی رو به عنوان جواب اعلام کنه و تیم فرشته باید نوشتۀ " راک اند رول" رو پیدا کنه و نقاشی بالای اون رو به عنوان جواب اعلام کنه. نکته اینجاست که در تمام طبقات یک تابلوی نقاشی وجود داره. هه سون و جونگ گوک شروع می کنن به اعضای تیم خبر دادن اما اعضای تیم مرد دونده هیچکدوم گوش نمیدن که اون یکی چی داره میگه. هر کدوم یک چرت و پرتی دارن توی واکی تاکی میگن: " کی برنده شد؟ ما باختیم؟ کی داره حرف می زنه؟ من قهوه می خوام!" هاهاها




بعد از کلی مسخره بازی بالاخره جی هیو متوجه مسابقه میشه و سریع دست به کار میشه. جی هیو، هانول و سونگ ری هر سه با هم به تابلوی مورد نظر می رسن. جی هیو بلافاصله شروع می کنه در واکی تاکی جواب رو گفتن ولی سونگ ری برای اینکه جلوش رو بگیره شروع می کنه در واکی تاکی سر و صدا کردن. جی هیو هم محکم تو سر اون می زنه! هاهاها. بعد هانول و سونگ ری هر دو پاهای اون رو می گیرن که نتونه حرکت کنه اما جی هیو این بار هر دو تای اونها رو می زنه. یعنی این صحنه عااالیه! مردم از خنده.
جونگ گوک بالاخره بعد از کلی تلاش جواب رو از جی هیو می گیره و اون رو اعلام می کنه. هه سون خونسرد روی زمین نشسته و یک لبخند مرموز می زنه.


تمام اعضای دو  تیم با بیحالی روی زمین ولو شدن و منتظر نتیجه مسابقه هستن. جی سوک از تیم فرشته با معذرت خواهی خودشو به تیمش می رسونه و ثابت می کنه که واقعاً خرابکاره. جی سوک در هنگام این مسابقه کلاً متوجه مسابقه نشده بودو در نتیجه  هیچ کمکی به تیمش نکرده بود. برندۀ مسابقه اعلام میشه: تیم فرشته! تیم دونده همه با تعجب به هم نگاه می کنن و ما یک فلاش بک به زمانی داریم که هانول جواب رو پیدا می کنه و وقتی جی هیو و سونگ ری در حال کلنجار رفتن با هم بودن خیلی خونسرد جواب رو در واکی تاکی به سانگ یون و اون هم به هه سون میگه.
دو تیم برای مرحلۀ بعد به یک ساختمون دیگه میرن. توی ماشین تیم فرشته خیلی با مهربونی دارن از کار گروهیشون تعریف می کنن و تیم دونده برعکس هی دارن تقصیر رو گردن همدیگه میندازن!


مسابقه دوم به صورت کوییز شفاهیه. از هر گروه یک نفر باید به سوالاتی که براشون مطرح میشه جواب بدن. اگه پاسخ غلط بدن از میکروفونهایی که روبروی سایر  اعضای تیم قرار داره باد با شدت زیاد به صورتشون برخورد می کنه.
نفرات اول هه هیو از تیم فرشته و گری ازتیم دونده ان.  سوال در مورد موسیقی کره ایه. هه هیو هنوز سوال تموم نشده جواب میده و تیم مرد دونده مجبورن باد شدید رو تحمل کنن. اینها رو باید ببینید. این صحنه ها خیلی خنده دارن. سوال بعدی در مورد فوتباله. " جام جهانی 2018" در کجا برگذار میشه؟" هه هیو بلافاصله میگه :" امارات" و بنگ! باد تو صورت تیم فرشته. بعد جه سوک از تیم دونده شروع می کنه به گفتن کشورهای اروپایی و همینطور بنگ بنگ! باده که تو صورت تیمش می خوره. کلاً هر دو نفر شروع می کنن به اسم کشورهای مختلف رو گفتن و حسابی اعضای تیم رو اذیت می کنن تا اینکه هه هیو بالاخره جواب درست رو میگه : " روسیه".


نوبت هه سون و جی هیو میشه و سوال اینه :" اگه کسی احتیاج به امداد داشت چه علامتی رو باید نشون بده؟" هیچ کدوم از اونها جواب رو نمی دونن و جی هیو خیلی خنده دار میگه : " باید دست تکون بده!". تیمش شروع می کنن داد و فریاد کردن : " طرف احتیاج به امداد داره بعد بیاد با خوشحالی بای بای کنه؟!" هاها. هه سون جواب میده که باید علامت ایکس رو بدن. جواب غلطه. جی هیو بلافاصله میگه باید علامت ایکس رو بده! هاهاها. تیمش عصبانی میگن همین الان هه سون این جواب غلط رو داد! هه سون بالاخره جواب درست رو میگه : " حرف v" .
هه سون حالا باید با هاها از تیم مقابل مسابقه بده. سوال اینه: " کدوم بازیگر خارجی بیشترین حضور را تلویزیون کره داشته؟" هاها بلافاصله میگه " کی چان هیونگ"، گروه کارگردانی ازش می پرسند کی؟ و هاها میگه: " جکی چان هیونگ". اینکه اسم جکی چان رو مثل کره ای ها کرده خیلی خنده داره. جواب درسته و هه سون می بازه.


تا زمانیکه نوبت سانگ یون میشه  تمام اعضای تیم دونده بجز جونگ گوک باختن و تیم دونده به اون میگن که همین که سانگ یون رو شکست بده کافیه. چون سه نفر باقی مونده از تیم فرشته ( جی سوک، هانول و سونگ ری) عددی نیستن. سانگ یون فارغ اتحصیل رشتۀ فیزیک از دانشگاه خیلی معتبر سئوله و همه حسابی از این مساله در شگفتن. سوال زیست بهشون می رسه و سوال در مورد حشراته. جونگ گوک خیلی خنده دار دستهای سانگ یون رو می گیره که اون نتونه دستش رو برای جواب دادن بالا ببره. سانگ یون همینطور با اون چال خوشگل روی صورتش می خنده. بعد از دو سه بار جوابهای اشتباه بالاخره سانگ یون جواب صحیح رو میده و تیم فرشته برنده میشن. اما تیم دونده میگن که یه مسابقه دیگه باید بین دو تا خرابکار هر دو تیم یعنی کوانگ سو و جی سوک برگزار بشه.


دو تا خرابکار در محل مخصوص قرار می گیرن. ما متوجه میشیم که جی سوک مدرک معلمی داره.( نکتۀ بی ربط: جی سوک در ضمن انگلیسی رو خیلی خوب و روان صحبت می کنه. توی سریال ذائقه شخصی می تونید انگلیسی صحبت کردنش رو ببینید.) سوال در مورد ادبیاته. کارگردان سوال رو شروع می کنه : " توی داستان فلان...". هنوز سوالش تموم نشده جی سوک میگه : " تخم مرغ!". بنگ! باد تو صورت هم تیمیهاش. کوانگ سو بلافاصله میگه: " سیب زمینی!"  بنگ! دو نفرشون همینجور تندتند شروع می کنن اسم غذاهای مختلف رو گفتن: " سه تا سیب زمینی!، دو تا تخم مرغ یک سیب زمینی!".... من که از خنده داشتم روده بر می شدم... کارگردان بالاخره میگه اقلاً بذارید سوال رو کامل بخونم بعد جواب بدهید! سوال اینه : " توی کتاب فلان مادر داستان چه سازی می زنه؟" بواهاها! جوابهای قبلی این دو نفر از این بی ربط تر نمی تونست باشه! کوانگ سو فوراً میگه " گایاگوم" که اشتباهه و جی سوک بلافاصله جواب صحیح رو میده: " ارگ". برنده این بخش از مسابقه هم تیم فرشته است.


دو گروه برای رفتن به محل بعدی مسابقه سوار ماشین میشن. گروه فرشته مجبور میشن دنبال تیم دونده برن چون اونها کاغذی که روش آدرس رو نوشته بود از گروه فرشته می قاپن و اون رو می خورن!!! (نکته بی ربط: سانگ یون خیلی قشنگ رانندگی می کنه!:)) سانگ یون همینطور که رانندگی می کنه داره در مورد خاطراتش از دفعۀ پیش که در مرد دونده شرکت کرده بود میگه. اون بار در یک مرحله از مسابقه مجبور بودن روی دشکهای طب سوزنی راه برن و سانگ یون میگه که خیلی دردناک بوده اما روز بعدش پوستش خیلی خوب و درخشان شده بوده! سانگ یونا! یعنی از این بامزه تر نمی تونستی باشیJ
بعد دو تیم وارد محل برگزاری مسابقه میشن و حدس بزنید مسابقه شون چیه؟ مسابقۀ دشک طب سوزنی! هاهاها! قیافۀ سانگ یون دیدنیه...


هر دو تا تیم باید کفشاشون رو در بیارن و روی دشک طب سوزنی که خیلی تیزه برن. افراد هر تیم باید سعی کنن افراد تیم مقابل رو از روی دشک پایین بندازن. مسابقه با جیغ و ویغ و آه و ناله های هر دو تیم شروع میشه. تیم فرشته موفق میشن یکی از اعضای تیم دونده رو بندازن پایین. اما جونگ گوک از تیم دونده که قدرت بدنی خیلی زیادی داره ناگهان مثل یک شیر درنده به تیم فرشته حمله می کنه و تقریباً همه رو میندازه پایین. حالا فقط کوانگ سو، جی هیو و جونگ گوک از تیم دونده و هه هیو و هه سون از تیم فرشته روی دشک باقی موندن. هه هیو کوانگ سو رو خیلی راحت میندازه پایین اما در نبرد با جونگ گوک شکست می خوره. هه سون ناگهان به جی هیو حمله می کنه و هر دو تا دختر به شکل خنده داری سعی می کنن اون یکی رو بندازن پایین. اعضای دو تیم از خنده دارن می ترکن. هه سون روی دشک میفته و جی هیو و جونگ گوک خیلی ملایم اون رو از روی دشک میندازن پایین. برندۀ این مرحله از مسابقه تیم دونده است.


دو تیم برای انجام مرحلۀ آخر مسابقه به یک ایستگاه آتش نشانی میرن و اونجا باید کارهایی که آتش نشانهای واقعی انجام میدن رو انجام بدن. تیم فرشته برای اینکه دو مرحله قبل رو برنده شده می تونه از بین سه تا انتخاب که برای کمک به دو تیم داده میشه دو تا رو انتخاب کنن و تیم دونده بخاطر مرحلۀ سوم که برنده شدن می تونن یک انتخاب داشته باشن. به اونها کل ماجرا گفته نمیشه فقط از تیم فرشته می پرسن سطل آب یا کپسول آتش نشانی؟ که اونها میگن کپسول و بعد میگن دست یا طناب؟ که اونها میگن دست. از تیم دونده می پرسن 7 متر یا 5 متر؟ که اونها 5 متر رو انتخاب می کنن.
حالا معلوم میشه که آیا انتخاب درستی کردن یا نه. متاسفانه تیم فرشته با انتخاب دست به خودشون ضرر می زنن چون در یک مرحله که باید از دیوار بالا برن مجبورن فقط از دستهاشون استفاده کنن که خیلی مشکله و اگه طناب رو انتخاب کرده بودن براشون خیلی راحت تر بود. اما بقیۀ انتخابها کلاً به نفع تیم فرشته است.
مراحل مسابقه به این صورته که اول یکی از اعضای تیم باید از میله آتش نشانی سر بخوره و سپس روی پشت یکی دیگر از اعضا بپره. اون فرد باید پابرهنه از روی سنگهای داغ در حالیکه نفر اول روی کولشه راه بره. در مرحلۀ بعد فرد دیگری از تیم باید یک بشکه که آتیش گرفته رو خاموش کنه ( تیم فرشته با کپسول آتش نشانی و تیم دونده با سطل آب)، در مرحلۀ بعد دو نفر از اعضای دو تیم باید از یک دیوار بالا برن، یکی با کمک طناب ( تیم دونده) و یکی هم بدون هیچ کمکی ( تیم فرشته). سپس دو تیم باید بوسیلۀ لوله آتش نشانی7 متری یا 5 متری یک هدف رو وارونه کنن و در مرحله آخر هم دو نفر باقی مانده از هر دو تیم باید از یک صخره بالابرن و یک زنگ رو به صدا در بیارن. هر گروه که زودتر زنگ رو به صدا در بیاره برندۀ نهایی این قسمت از برنامۀ مرد دونده است.


اعضای دو تیم هر کدوم در جای خودشون قرار می گیرن و مشغول تمرین میشن. هه سون کار با کپسول آتش نشانی رو یاد می گیره و جی سوک و هه هیو هم نحوۀ صحیح باز کردن لولۀ آتش نشانی رو یاد می گیرن. آتش نشان واقعی تاکید می کنه که اگه لوله رو تا آخر باز کنن آب به صورت مستقیم نمی پاشه و همه جا پخش میشه. جی سوک و هه هیو هر دو میگن که کاملاً متوجه شدن. سانگ یون شروع می کنه تمرین کردن که بتونه از دیوار بالا بره و من جلوی مانیتورم دارم نگران میشم که داره خودش رو قبل از مسابقه حسابی خسته می کنه. هانول قراره از صخره بالا بره و میگه که قبلاً کلاس صخره نوردی رفته و مشکلی نداره. کوانگ سو از تیم دونده هم کسیه که باید از صخره بالا بره و ناگهان دچار از ترس از ارتفاع میشه و تصمیم می گیره جاش رو با یکی دیگه از اعضای تیمش عوض کنه. اما وقتی سعی می کنه این کار رو بکنه تیمش با خونسردی و خیلی خنده دار کلاً موضوع رو عوض می کنن و در مورد خرید کفش باهاش صحبت می کنن!!


مسابقه شروع میشه. جی هیو و سونگ ری همزمان از میله پایین میان و هر دو روی پشت دو نفر بیچارۀ بعدی که باید از روی سنگهای داغ عبور کنن می پرن. تیم فرشته بخاطر استفاده از کپسول یه ذره جلو میفته اما وقتی نوبت سانگ یون می رسه هر چی سعی می کنه نمی تونه از دیوار بالا بره. آآآآآآآآ ! من بیخودی نگران نبودم L سانگ یون بعد از کلی تلاش بالاخره موفق میشه از دیوار بالا بره اما جی سوک و هه هیو هم که اون موقع گفته بودن که کاملاً کار با لوله رو یاد گرفتن دقیقاً همون اشتباهی رو مرتکب میشن که درست چند دقیقه قبل براشون توضیح داده بودن. تیم دونده حسابی جلو افتاده و همه چیز حالا بستگی به کوانگ سو و ترس از ارتفاعش داره. کوانگ سو با ترس و لرز از صخره بالا میره ولی هانول هم بیکار نمی مونه و خیلی سریع خودش رو تقریباً به اون می رسونه اما کوانگ سو با اون قد بلند و دست درازش موفق میشه که اول زنگ رو بزنه و تیم دونده به عنوان برندۀ نهایی انتخاب میشن.
پایان 

این برنامه رو می تونید از سایت dramago.com دانلود کنید.
آهان! راستی اینو یادم رفت بگم. این برنامه قبل از شروع فیلمبرداری چشمان فرشته ضبط شده. امیدوارم بعد از پایان فیلمبرداری هم دوباره تو این مسابقه شرکت کنند :)


۴ نظر:

  1. وای خدای من باید خییییییلی خوشکل باشه،حتما میگیرمش.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آآآآآره، خیلی با مزه است حتماً ببینش :)

      حذف
  2. مرسی،خیلی زحمت کشیدی.حتما میگیرمش.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش می کنم طرلان جونم، امیدوارم خوشت بیاد ازش :)

      حذف