۱۳۹۳ خرداد ۹, جمعه

سریالهای کره ای جدید



این فصل سریالهای کره ای تقریباً همگی در اواسط پخششون هستن و از حدود چند هفتۀ دیگه فصل جدید سریالهای کره ای شروع میشه. فصلی که به نظر می رسه برای تمام سلیقه ها حداقل یک سریال داشته باشه. از کمدی رمانتیک و ملودرام بگیر تا تاریخی و اکشن. بریم سراغ چند تا از اونها:


1- عشق بی پایان (Endless love)
بازیگران: هوانگ جونگ اوم، ریو سو یونگ،  جونگ کیونگ هو
ژانر: درام، عاشقانه، جنایی، اکشن
خلاصه داستان:  سو این اِ (هوانگ جونگ اوم) در بچگی شاهد قتل مادرش بوده. اون در بزرگسالی به زنی تبدیل میشه که خیلی راحت در قلب بقیه جا می گیره. این اِ از همون زمان بچگی تصمیم می گیره انتقام مادرش رو بگیره. زندگی اون در ضمن به زندگی دو تا برادر با روحیات کاملاً متضاد گره می خوره.
نکات مثبت: جونگ کیونگ هو، جونگ کیونگ هو، جونگ کیونگ هو! جونگ کیونگ هو همون "پسر دکتر" کاریزماتیک سریال بسیارزیبای "شهر بیرحمه". کسی که با بازی فوق العاده اش نه تنها من بلکه تمام منتقدین رو هم تحت تاثیر قرار داد.
نکات منفی:
یک داستان انتقامی دیگه. اگه مردم کره جنوبی واقعاً مثل شخصیتهای سریالها زندگی می کردند الان نصفشون حافظه شون رو از دست داده بودن و نصف دیگه مشغول انتقام گیری از اونایی بودن که باعث شده بودن اینا حافظه شون رو از دست بدن!
مثلث عشقی بین دو برادر: یکی از بدترین مثلثهای عشقی در سریالهای کره ای همین مثلث دو برادریه. اولاً این نوع مثلث باعث کلی فداکاریهای احمقانه از طرف هر دو نفر میشه (من بخاطر برادرم از عشقم می گذرم!) و ثانیاً قلب ما به عنوان یک بیننده خیلی درد می گیره!
هوانگ جونگ اوم: اعتراف می کنم. این یکی نکته منفی واقعی نیست و فقط برای من نکتۀ منفیه چون که کاملاً به صورت پلاستیکی هوانگ جونگ اوم حساسیت دارم. دست خودم هم نیست. اگه یه کم کمتر عمل کرده بود شاید خیلی راحت تر می تونستم تحملش کنم اما هر بار که صورتش رو می بینم بدنم کهیر میزنه! البته اون اصلاً هنرپیشۀ بدی نیست ودر سریال " راز" هم ثابت کرد که در عرض سه سوت می تونه دو سطل اشک بریزه بنابراین کاملاً برای این نقش مناسب به نظر میرسه. نمی دونم چرا جونگ کیونگ هوی بیچاره همش باید عاشق این دخترهای پلاستیکی بشه.(یکی دیگه اش نام گیوری در سریال شهر بی رحم بود که صورتش به همین اندازه پلاستیکیه)
تعداد اپیزود: سریال عشق بی پایان یک سریال 40 قسمتیه و 40 قسمت انتقام و اشک و آه برای من خیلی زیاده.
آیا این سریال رو می بینم؟ بستگی داره. اگه بعد از پایان سریال نقدهای مثبتی در موردش خوندم و متوجه شدم که داستانش خیلی غم انگیز نیست و آخرش هیچکی نمی میره می بینمش. در غیر این صورت نه.
این سریال قراره بعد از سریال " چشمان فرشته" روزهای شنبه و یکشنبه از کانال تلویزیونی SBS پخش بشه.


2- اشکال نداره، این عشقه (It’s okay, it’s love)
بازیگران: گونگ هیو جین، جو این سونگ
ژانر: ملودرام، عاشقانه
خلاصه داستان: جو این سونگ یک نویسنده رمانهای مرموز و یک مجری برنامه رادیوییه که از بیماری وسواس رنج می بره. گونگ هیو جین  یک دکتره که سال اول فلوشیپ روانپزشکی رو در یک بیمارستان دانشگاهی شروع کرده. وقتی جو این سونگ برای درمان به این مرکز مراجعه می کنه زندگیش با زندگی گونگ هیوجین در هم گره می خوره و هر دوی اونها باعث درمان اون یکی میشن.
نکات مثبت:
 دو بازیگر اصلی: جو این سونگ و گونگ هیو جین هر دو بازیگرهایی هستن که توانایی عجیبی در برقرار کردن کمیستری با بازیگران مقابلشون دارن. در حدی که حتی با دیوار سفید هم کمیستری دارن. حالا اگه این دو بازیگر در مقابل هم باشند نتیجه اش از این لحاظ احتمالاً بی نظیر میشه.
نکتۀ نیمه مثبت نیمه منفی: این سریال توسط نویسنده سریال " آن زمستان، باد می وزد" نوشته شده که هم می تونه خیلی خوب باشه هم خیلی بد. اون سریال شروع خیلی خوبی داشت ولی از اواسطش به سمت یک داستان اعصاب خوردکن پیش رفت و پایان خیلی غیر منطقی و بیخودی داشت.
آیا این سریال رو می بینم؟ از اونجایی که من هیچوقت درسهایی که زندگی بهم میده رو درست یاد نمی گیرم تصمیم گرفتم این سریال رو به صورت همزمان ببینم! خدا به داد برسه J


3- مقدر شده به دوست داشتن تو (Fated to love you)
 بازیگران: جانگ نارا، جانگ هیوک
ژانر:  کمدی رمانتیک
خلاصه داستان: این داستان برگرفته از یک سریال تایوانیه که در زمان پخشش بی نهایت محبوب و پر طرفدار بوده و در مورد پسر یک خانوادۀ فوق العاده پولداره که مجبور میشه با دختری که یک شب رو باهاش به سر کرده ازدواج کنه چون اون دختر باردار میشه...
نکات مثبت: مدتهاست که یک سریال کمدی رمانتیک خوب ساخته نشده و این سریال این پتانسیل رو داره که خیلی خوب بشه. جانگ نارا و جانگ هیوک هر دو بازیگرهای خوبی هستند و در سریال قبلی هم که با هم بازی کرده بودن کمیستری خوبی داشتن و احتمالاً حالا با تجربه بیشتری هم که در زمینه بازیگری کسب کردن می تونن این کمیستریشون رو حتی بهتر هم بکنن.
نکات منفی: از اونچه که از خلاصه داستان بر میاد میشه حدس زد که این سریال احتمالاً خیلی کلیشه ای میشه. پسر پولدار خشک و سرد، دختر فقیر شاد و سرزنده... سوژه ای که صدها بار دیدیم. اما یک کارگردان خوب می تونه یک سوژۀ کلیشه ای رو طوری در بیاره که نه تنها بد نباشه بلکه خیلی هم زیبا و دوست داشتنی بشه. بنابراین باید صبر کرد و دید.
آیا این سریال رو می بینم؟ به احتمال خیلی زیاد آره ولی نه همزمان.


4- عاشقان موسیقی ترات (Trot Lovers)
بازیگران: جی هیون وو، جونگ اون جی
ژانر: موزیکال، عاشقانه
خلاصه داستان: یک دختر جوان بیست و چند ساله که استعداد خیلی زیادی در زمینۀ موسیقی ترات (موسیقی سنتی کره ای) داره با یک آهنگساز نابغه آشنا میشه و این آهنگساز به اون کمک می کنه تا پیشرفت کنه...
نکات مثبت : دیدن دوبارۀ جی هیون وو بعد از دو سال خیلی لذت بخشه بخصوص که همبازی اون جونگ اون جی دختر بامزه و شاد سریال پاسخ به 1997 هست که خیلی شیرین و دوست داشتنیه و این دو می تونن با توانایی خوندنشون و کمیستری برقرار کردنشون به یک زوج به یاد ماندنی تبدیل بشن. ژانر سریال هم موزیکاله و من عاشق داستانهای موزیکال هستم. به علاوه بازیگران نقشهای فرعی هم همگی از بازیگران معروف تئاترهای موزیکال هستن و در نتیجه این سریال از لحاظ موسیقی احتمالاً عالی میشه.
نکات منفی: چیز خاصی به ذهنم نمی رسه.
آیا این سریال رو می بینم؟ صد در صد!


5- تفنگدار چوسان (Choosun Gunman)
بازیگران: ای جونکی، نام سانگ می
ژانر: تاریخی، ملودرام، عاشقانه، هیجانی
خلاصه داستان : داستان در اواخر زمان چوسان در کره اتفاق میفته. زمانیکه هنوز مردم از شمشیر استفاده می کردن اما تفنگ هم ساخته شده بوده.  پارک یون کانگ (ای جونکی) پسر نامشروع بهترین شمشیرزن چوسانه. بعد از اینکه پدر و خواهرش رو در یک ماجرای قتل از دست میده تصمیم می گیره انتقام قتل اونها رو بگیره و برای این کار از تفنگ استفاده می کنه و تبدیل میشه به تنها تفنگدار چوسان.
نکات مثبت: ای جونکی! ای جونکی به نظر من بازیگر خیلی خوبیه و با بازی عالیش در سریال " آرانگ و دادستان" من رو حسابی شیفتۀ خودش کرد. در ضمن خیلی هم کاریزماتیکه و دوست داشتنش فوق العاده کار راحتیه. اما از این مهمتر اینه که این سریال توسط همون گروهی ساخته میشه که سریال بی نهایت خوب " عشق شاهدخت" یا "مرد پرنسس" رو ساخته بودن. سریالی که من هنوز که هنوزه  فوق العاده دوستش دارم و هر از گاهی هم دوباره نگاهش می کنم....
نکات منفی: باز هم یک سریال انتقامی دیگه...
آیا این سریال رو می بینم؟ به احتمال 99.9% آره. اما اگه بفهمم آخرش خیلی تراژیک تموم میشه نمی بینمش. اصلاً دوست ندارم ای جونکی کشته بشه یا عشقش رو از دست بده...!


6- پادشاه زبرو زرنگ دبیرستان (High school king of savvy)
بازیگران:  سو این گوک، ای ها نا
ژانر: کمدی رمانتیک
خلاصه داستان: ای مین سوک (سو این گوک) یک پسر دبیرستانیه که ستارۀ تیم هاکی روی یخ دبیرستانشه. اون به دلیلی مجبور میشه که خودش رو بجای برادر بزرگترش که مدیرعامل یک شرکت بزرگ هست جا بزنه و در اونجا با یک کارمند موقت (ای ها نا) آشنا میشه...
نکات مثبت: این یک سریال کمدی رمانتیک از شبکه تلویزیونی tvn هست و تجربه ثابت کرده که این شبکه می تونه سریالهای کمدی رمانتیک خیلی شاد و با نمکی بسازه (مثل سری گل پسر). سو این گوک صورتش و بازیش یک جوریه که خیلی خوب هم می تونه یک پسر دبیرستانی باشه هم یک مدیر عامل جوان. تبلیغهای این سریال هم خیلی بانمک بودن. داستان سریال یه کم من رو یاد فیلم سینمایی (Big) محصول 1988 آمریکا با بازی تام هنکس میندازه. فیلمی که در مورد پسر بچۀ 13 ساله ای بود که آرزو می کنه بزرگ باشه و یک شبه تبدیل به یک مرد 30 ساله میشه. این فیلم فوق العاده است و اگه ندیدینش توصیه می کنم حتماً اون رو ببینید. اگه این سریال هم مثل اون باشه و همون گرما و قلب بزرگی که فیلم  big داشت رو داشته باشه می تونه بی نهایت دوست داشتنی بشه.
نکات منفی: داستان این پتانسیل رو داره که خیلی احمقانه پیش بره و امکان این هست که نویسنده سعی کنه برای خنداندن تماشاگر از روشهای سطحی و بی ارزش استفاده کنه. چیزی که در خیلی از سریالهای کمدی کره ای شاهدش بودیم. اما خوب تا زمانیکه این سریال پخش نشده میشه امیدوار بود که این یک سریال خیلی خوب میشه. پادشاه دبیرستان فایتینگ!
آیا این سریال رو می بینم؟ باز هم به احتمال 99.9 درصد آره.

۶ نظر:

  1. سلام شیرینا جان
    مرسی از معرفی کاملت،...درمورد بند1 :صورت پلاستیکی هوانگ جونگ اوم،مگه اکثر بازیگراشون جراحی کرده نیستن؟؟البته من خیلی هم ازش خوشم نمیاد،فقط محض کنجکاوی پرسیدم.
    بند2: نظرخاصی ندارم،احتمالا میبینم،
    بند3: نمیدونم چراچشم دیدن این دختره(جانگ نارا) روندارم،سریال "موفقیت یک دختر زرنگ" روبخاطر (جانگ هیوک )گرفتم،
    بخاطر( جانگ نارا) نصفه کاره ولش کردم. :)
    با بندهای 4،5،6 کاملا موافقم. موفق باشی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام طرلان جونم
      مرسی از نظر کاملت :)
      در مورد بند 1، کاملا درست میگی، اکثرشون جراحی پلاستیک کردن ولی به نظر من هوانگ جونگ اوم خیلیییی دیگه جراحی کرده و قیافه اش خیلی مصنوعی شده...
      من احساس خاصی نسبت به جانگ نارا ندارم اگه سریالش خوب باشه می بینم، البته موفقیت یک دختر زرنگ واقعاً وحشتناک بود. من فقط دو یا سه قسمتش رو تونستم تحمل کنم...
      بازم واقعاً ممنون از نظرت :)

      حذف
  2. شیرینا هیچ وقت نتونستم بفهمم تو چطوریداین اسم هارو حفظ می کنی... واقعا تحسین برانگیزه
    مرسی از معرفی به جز ژانر تاریخی که کلا باهاش مشکل دارم و اونی که توش انتقام داشت ..باقی به نظر خوب میومدن :)
    ملیح

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. :))))) همشونو حفظ نمی کنم، بعضیها رو که بلد نیستم از توی اینترنت چک می کنم:))
      اتفاقاً منم من هم خیلی خیلی خیلی کم سریالهای تاریخی رو می بینم چون هم طولانین هم خیلی با روحیات من سازگار نیستن ولی بعضی وقتها بعضیاشون که کوتاه هستن رو نگاه می کنم:)

      حذف